Ffmpeg и ffserver для windows

NVENC

NVENC can be used for H.264 and HEVC encoding. FFmpeg supports NVENC through the and encoders. In order to enable it in FFmpeg you need:

  • A ​supported GPU
  • Supported drivers for your operating system
  • ​The NVIDIA Codec SDK or compiling FFmpeg with —enable-cuda-llvm
  • configured with (default if the drivers are detected while configuring)

Note:
FFmpeg uses its own slightly modified runtime-loader for NVIDIA’s CUDA/NVENC/NVDEC-related libraries. If you get an error from complaining about missing , ​this project is what you need. It has a working Makefile with an install target: . FFmpeg will look for its pkg-config file, called . Make sure it is in your .

This means that running the following before compiling ffmpeg should suffice:

git clone https://git.videolan.org/git/ffmpeg/nv-codec-headers.git
cd nv-codec-headers
make
sudo make install

After compilation, you can use NVENC.

Usage example:

ffmpeg -i input -c:v h264_nvenc -profile high444p -pixel_format yuv444p -preset default output.mp4

You can see available presets, other options, and encoder info with or .

Note: If you get the error make sure you’re encoding to a supported pixel format. See encoder info as shown above.

Способ 7: Установка FFmpeg

Мы поставили этот вариант на последнее место, поскольку подойдет он только тем пользователям, кто занимается собственноручной разработкой программного обеспечения и желает исправить возникшую ошибку. Заключается способ в скачивании сборки софта FFmpeg и интеграции его в свой продукт. Если вы занимаетесь программированием, то точно знаете, как именно интегрировать элементы в свой код, поэтому мы продемонстрируем лишь получение необходимой сборки инструмента.

Теперь вы знакомы с доступными вариантами исправления проблемной библиотеки ffmpeg.dll в Windows. Как видите, существует их достаточное количество, поэтому юзеру останется лишь поочередно выполнять каждый из них, чтобы в итоге найти эффективный конкретно для себя.

Опишите, что у вас не получилось.
Наши специалисты постараются ответить максимально быстро.

-maxrate

Anytime you are encoding video with bandwidth as a limiting factor you should be using VBV (Video Buffer Verifier) with the and options:

Assuming your upload rate is 1024kbit/s (1 megabit/s), and assuming you can reliably utilize 80% of that = 820 kbit/s. Audio will consume 128 kbit/s (64k/channel for stereo, but you can of course use a different audio bitrate) leaving ~692 kbit/s for video: this is your -maxrate value.

If you have a sane upload rate, or do not know what to choose then a -maxrate value of up to 3000k-4000k will probably be fine if your upload rate can handle it (depending on your input complexity and -video_size). Refer to your streaming service for any limitations that may apply.

Note that the claimed data rate pay your ISP for may not actually be what you get.

Streaming your desktop

Examples below use for Linux. Windows users can use or . macOS can use . See FFmpeg Wiki: Capture Desktop for additional examples.

Without scaling the output

If you want the output video frame size to be the same as the input:

$ ffmpeg -f alsa -ac 2 -i hw:0,0 -f x11grab -framerate 30 -video_size 1280x720 \
-i :0.0+0,0 -c:v libx264 -preset veryfast -b:v 1984k -maxrate 1984k -bufsize 3968k \
-vf "format=yuv420p" -g 60 -c:a aac -b:a 128k -ar 44100 \
-f flv rtmp://live.twitch.tv/app/<stream key>

Scaling the output

If you want the output video frame size to be smaller than the input then you can use the :

$ ffmpeg -f alsa -ac 2 -i hw:0,0 -f x11grab -framerate 30 -video_size 1680x1050 \
-i :0.0+0,0 -c:v libx264 -preset veryfast -b:v 3000k -maxrate 3000k -bufsize 3000k \
-vf "scale=1280:-1,format=yuv420p" -g 60 -c:a aac -b:a 128k -ar 44100 \
-f flv rtmp://live.twitch.tv/app/<stream key>

The in the scale filter example will automatically calculate the correct value to preserve the height. In this case the output will have a frame size of 1280×800.

With webcam overlay/picture-in-picture (PiP)

This will place your webcam overlay in the top right:

$ ffmpeg -f x11grab -video_size 1680x1050 -framerate 30 -i :0.0 \
-f v4l2 -video_size 320x240 -framerate 30 -i /dev/video0 \
-f alsa -ac 2 -i hw:0,0 -filter_complex \
"scale=1024:-1,setpts=PTS-STARTPTS; \
 scale=120:-1,setpts=PTS-STARTPTS; \
 overlay=W-w-10:10,format=yuv420p"
-map "" -map 2:a -c:v libx264 -preset veryfast \
-b:v 3000k -maxrate 3000k -bufsize 4000k -c:a aac -b:a 160k -ar 44100 \
-f flv rtmp://live.twitch.tv/app/<stream key>

You can see additional details your webcam with something like: ffmpeg -f v4l2 -list_formats all -i /dev/video0 or with v4l2-ctl —list-formats-ext. See the documentation on the video4linux2 (v4l2) input device for more info.

Your webcam may already support whatever frame size you want to overlay onto the main video, so scaling the webcam video as shown in this example can be omitted (just set the appropriate v4l2 -video_size and remove the scale=120:-1,).

This will place your webcam overlay in the top right, and a logo in the bottom left:

$ ffmpeg -f x11grab -video_size 1680x1050 -framerate 30 -i :0.0 \
-f v4l2 -video_size 320x240 -framerate 30 -i /dev/video0 \
-f alsa -ac 2 -i hw:0,0 -i logo.png -filter_complex \
"scale=1024:-1,setpts=PTS-STARTPTS; \
 scale=120:-1,setpts=PTS-STARTPTS; \
 overlay=W-w-10:10; \
 overlay=W-w-10:H-h-10,format=yuv420p"
-map "" -map 2:a -c:v libx264 -preset veryfast \
-maxrate 3000k -bufsize 4000k -c:a aac -b:a 160k -ar 44100 \
-f flv rtmp://live.twitch.tv/app/<stream key>

Информация о файле ffmpeg.exe

Процесс Vuze или VdhCoApp или ConvertHelper (версия 2.2) или Bigasoft Total Video Converter (версия 4.6.0.5589) или SuperSimple Video Converter принадлежит программе Pazera Free (версия MP4 to AVI Converter) или FormatFactory или DVDStyler или Videora iPad Converter (версия 6) или VideoDownloaderUltimate или Bigasoft Total Video Converter или Air Video Server или RealPlayer от или DownloadHelper (www.downloadhelper.net) или SARL ACLAP или Bigasoft.

Описание: ffmpeg.exe не является необходимым для Windows. Ffmpeg.exe находится в подпапках «C:\Program Files».
Известны следующие размеры файла для Windows 10/8/7/XP 13,179,660 байт (23% всех случаев), 4,293,120 байт и .  
Это не системный процесс Windows. У процесса нет видимого окна. Нет более детального описания программы.
Ffmpeg.exe способен мониторить приложения.
Поэтому технический рейтинг надежности 56% опасности.Разработчик Pazera-software предоставляет веб-сайт для помощи и для обновлений. Существует также деинсталлятор (Панель управления ⇒ Установка и удаление программ ⇒ Pazera Free MP4 to AVI Converter или SuperSimple Video Converter).

Рекомендуем: Выявление проблем, связанных с ffmpeg.exe

Если ffmpeg.exe находится в подпапках «C:\Users\USERNAME», тогда рейтинг надежности 80% опасности. Размер файла 390,656 байт (50% всех случаев), 281,088 байт, 13,179,660 байт или 7,288,256 байт.
Нет более детального описания программы. У процесса нет видимого окна. Это не системный файл Windows.
Ffmpeg.exe способен мониторить приложения. В случае, если вы испытываете проблемы с использованием ffmpeg.exe, Вы можете искать помощи на сайте Vuze, или удалить программу (Пуск > Панель управления > Установка и удаление программ > Vuze).

Если ffmpeg.exe находится в подпапках Windows для хранения временных файлов, тогда рейтинг надежности 100% опасности. Размер файла 13,179,660 байт.
Это не системный файл Windows. Процесс слушает или шлет данные на открытые порты в сети или по интернету. Нет информации о создателе файла. Приложение не видно пользователям.
Ffmpeg.exe способен мониторить приложения и записывать ввод данных.

Buffering/Latency

By default FFmpeg captures frames from the input, and then does whatever you told it to do, for instance, re-encoding them and saving them to an output file. By default if it receives a video frame «too early» (while the previous frame isn’t finished yet), it will discard that frame, so that it can keep up the the real time input. You can adjust this by setting the parameter, though note that if your encoding process can’t keep up, eventually you’ll still start losing frames just the same (and using it at all can introduce a bit of latency). It may be helpful to still specify some size of buffer, however, otherwise frames may be needlessly dropped possibly.

See StreamingGuide for some tips on tweaking encoding (sections latency and cpu usage). For instance, you could save it to a very fast codec, then re-encode it later.

There is also an option .
Basically if you’re capturing from a live mic, the default behavior for this hardware device is to «buffer» 500ms (or 1000ms) worth of data, before it starts sending it down the pipeline. This can introduce startup latency, so setting this to 50ms (msdn suggests 80ms) may be a better idea here. The timestamps on the data will be right, it will just have added (unneeded) latency if you don’t specify this.

1.3. Использование специальных декодеров, реализующих декодирование на графических процессорах

В состав FFmpeg входят два семейства кодеков, реализующих кодирование и декодирование на графических процессорах.

Одно семейство использует технологию Intel Quick Sync Video (QSV), реализованную на видеопроцессорах, интегрированных в процессоры Intel семейств i3, i5, i7, i9. Подробнее см. . Эти кодеки имеют суффикс . В рассматриваемой сборке FFmpeg есть следующие декодеры: , , , , .

Другое семейство использует технологии NVDEC, NVENC реализованные на платах Nvidia. Декодеры имеют суффикс . В рассматриваемой сборке FFmpeg есть следующие декодеры: , , , , , , , .

После открытия входного потока доступ к декодеру обычно реализуется следующим образом:

Но таким образом можно получить только декодер по умолчанию для данного идентификатора кодека. Для альтернативных декодеров нужно использовать имя декодера примерно таким образом:

Для использования альтернативных декодеров в командной строке надо использовать опцию с ключом расположив ее перед ключом примерно таким образом

ffmpeg -c:v h264_qsv -i INPUT ...

2. Измерение скорости декодирования

Для экспериментов по измерению скорости декодирования были выбраны два видеоролика, один закодирован в H264, другой в HEVC(H265). Размер кадра — 3840х2160 (Ultra HD), скорость — 30 к/с. Тестировались стандартные декодеры — , и соответствующие QSV декодеры — , . Стандартные декодеры настраивались в 4х вариантах: по умолчанию, два рабочих потока, четыре рабочих потока, аппаратное ускорение . В наших экспериментах показал лучшие результаты, чем , поэтому последний не участвовал в измерениях скорости декодирования. Для проведения тестов была написана программа которая извлекала пакеты из файла и декодировала их с максимально возможной скоростью, игнорируя метки времени и не выполняя рендеринг или иную обработку. Было два режима этой программы: в первом выполнялось только декодирование, в втором еще производилось конвертирование декодированного кадра в 32-битный формат с использованием библиотеки . (На выходе декодера кадр обычно имеет 12-битный планарный формат или .) Проводилось измерение времени, затраченного программой, и фиксировалось относительное время по отношению к номинальной длительности видеопотока (в процентах). Таким образом, если результат меньше 100%, то у нас есть шанс обработать видеопоток в реальном масштабе времени, если больше, то таких шансов нет. Также с помощью Диспетчера задач фиксировалась примерная загрузка ЦП и графического процессора. Использовалась 64-битная сборка FFmpeg.

Таблица. Измерение скорости декодирования
h264 hevc
Config # Время CPU GPU Время CPU GPU
default 1 75 26 125 25
2 132 28 180 27
threads=2 1 47 42 74 42
2 79 48 104 46
threads=4 1 35 60 46 64
2 60 54 71 70
dxva2 1 45 14 72 34 28 70
2 107 28 35 99 30 36
xxxx_qsv 1 25 34 80 25 34 72
2 70 39 54 70 40 50

Большого обсуждения результаты, наверное, не требуют

Единственно на что стоит обратить внимание — это заметные затраты на преобразование в. И главное, что эти затраты сильно меняются в зависимости от тестовой конфигурации, хотя работа во всех случаях выполнялась очень близкая

Эксперименты проводились также для 32-битной сборки FFmpeg. Результаты довольно близкие, кроме одного случая: декодер в конфигурациях без аппаратного ускорения показал падение производительности в 2-3 раза. Весьма неожиданный результат.

Описанные тесты можно выполнить в командной строке. Надо использовать глобальную опцию и установить нулевой выход. Вот несколько примеров:

ffmpeg -benchmark -i INPUT -an -f null -
ffmpeg -benchmark -threads N -i INPUT -an -f null -
ffmpeg -benchmark -c:v h264_qsv -i INPUT -an -f null -
ffmpeg -benchmark -hwaccel dxva2 -i INPUT -an -f null -
ffmpeg -benchmark -i INPUT -an -pix_fmt bgra -f null -

На выходе будет показан фактический , а параметр покажет во сколько раз он выше номинального. Если не задана опция с ключом или для указано специальное значение , то декодер использует максимально возможное число потоков, загрузка ЦП при этом 100%.

3. Замечания о QSV декодерах

В рассматриваемой сборке FFmpeg есть следующие QSV декодеры: , , , , . Два последних оказались неработоспособными. Декодер выдавал искаженную картинку, а выдавал ошибку при передаче пакета на декодирование. Правда, эти декодеры не особо актуальны, но, все-таки, зачем выкладывать неработоспособные компоненты, не вполне понятно.

К оставшимся декодерам тоже есть претензии. В целом они работают, за исключением одного момента — они некорректно отрабатывают вызов . Ошибки нет, но после этого вызова позиционирование работает некорректно.

Filtering

  • Filtering Guide, including syntax for filter options
  • Fancy Filtering Examples
  • Scaling (re-sizing) video
  • Xfade – Crossfades, wipes, and other transitions
  • Postprocessing – Postprocessing low-quality video with FFmpeg
  • Stereoscopic – 3D movies with ffmpeg
  • Null – Filter for testing decoding speed
  • WaveformMonitor – Waveform Monitor in FFmpeg
  • Vectorscope – Vectorscope in FFmpeg
  • Histogram – Histogram in FFmpeg
  • Afade audio filter curves illustrated
  • Remap – Copies pixels from source frame to target frame based on mapping files/streams
  • Audio Channel Manipulation – Upmix, downmix, split, and manipulate audio channels
  • Audio Volume Manipulation – Change audio volume and perform normalization (peak, RMS, EBU R128)

Point to point streaming

If you want to stream «from one computer to another», you could start up a server on one, and then stream from FFmpeg to that server, then have the client connect to that server (server could either be on client or server side computers). Or you could do a point to point type stream, like:

ffmpeg -i INPUT -acodec libmp3lame -ar 11025 -f rtp rtp://host:port

where host is the receiving IP. Then receive the stream using VLC or ffmpeg from that port (since rtp uses UDP, the receiver can start up any time).

or

ffmpeg -i INPUT -f mpegts udp://host:port

Alternatively, increase your buffer size, like mplayer ffmpeg://udp://host:port?buffer_size=10000000 (the default is system dependent and typically far too low for any reasonable buffering. On linux though you can only set it to like 200K max anyway, so this isn’t good enough—make sure to use the circular buffer, and that the following works: ffmpeg://udp://host:port?buffer_size=10000000?fifo_size=100000 (the fifo_size should not emit a warning, and implies that you have a secondary thread that collects incoming packets for you if there is no warning).

Another option is to use some transmission type that uses TCP for your transport. (The RTMP protocol, popular in streaming to servers, uses TCP probably for this reason—you just can’t use that for point to point streaming).

One option to use TCP is like this:

ffmpeg -i INPUT -f mpegts tcp://host:port

which I would guess will try and (as a client) establish a connection do that host on that port (assuming it has a server waiting for the incoming connection). You could receive it like this:

ffmpeg -i tcp://local_hostname:port?listen

(basically, one side needs to specify «listen» and the other needs to not to).

To use with mplayer as a receiver it would be like

ffmpeg -i ... -f mpegts "tcp://127.0.0.1:2000"

and on the mplayer side

mplayer ... ffmpeg://tcp://127.0.0.1:2000?listen

(start mplayer first)

Another option is to use RTP (which by default uses UDP) but by specifying it use TCP:

ffmpeg -i input -f rtsp -rtsp_transport tcp rtsp://localhost:8888/live.sdp

(For meanings of options see .

Then you may receive it like this (ffplay or ffmpeg):

ffplay -rtsp_flags listen rtsp://localhost:8888/live.sdp?tcp
# ending "?tcp" may not be needed -- you will need to start the server up first, before the sending client

ffmpeg also has a «listen» option for rtmp so it may be able to receive a «straight» rtmp streams from a single client that way.

With tcp based streams you can probably use any formatting/muxer, but with udp you need to be careful and use a muxer that supports ‘connecting anytime’ like mpegts.

If you are forced to use udp (for instance you need to broadcast to a multicast port for whatever reason) then you may be able to avoid the packet loss by (sending less data or sending the same frames over and over again so they have a higher chance of being received).

See also the section on i-frames in .

Final working p2p client, with multicast:

server:

ffmpeg -f dshow -framerate 20 -i video=screen-capture-recorder -vf scale=1280:720 -vcodec libx264 -pix_fmt yuv420p -tune zerolatency -preset ultrafast -f mpegts udp://236.0.0.1:2000

client:

mplayer -demuxer +mpegts -framedrop -benchmark ffmpeg://udp://236.0.0.1:2000?fifo_size=100000&buffer_size=10000000
# (see note above about linux needing fifo_size as well as buffer_size).

Пакетная обработка FFmpeg

Если необходимо сконвертировать не один, а несколько десятков файлов, очевидным неудобством станет то, что придется множество раз вводить одну и ту же команду и прежде, чем поставить кодироваться следующий файл, нужно будет дождаться завершения предыдущего.

Написание скриптов, тема для отдельной статьи, здесь же приведу примеры для Windows и MacOS, с помощью которых за раз можно сконвертировать всю папку с файлами.

Примеры скриптов FFmpeg для Windows

Создайте текстовый файл, с расширением .bat, поместите в него содержимое указанное ниже и скорректируйте по своему усмотрению.

Чтобы воспользоваться скриптом, потребуется указать путь до папки с файлами, которые хотите сконвертировать, расширение исходных файлов, выходной формат и расширение (контейнер) выходных файлов.

Скрипт из примера возьмет все файлы из папки ( C:\folder\ ) с расширением .avi и сконвертирует их (используя двухпроходное кодирование) в формат mp4, расширение выходных файлов так же будет mp4. Выходные файлы будут помещены в ту же папку, что и исходные.

Ниже приведен аналогичный пример для конвертации аудио. Cкрипт конвертирует файлы с расширением .wav в .mp3.

Примеры скриптов FFmpeg для MacOS

Создайте текстовый файл, с расширением .sh, поместите в него содержимое указанное ниже и скорректируйте по своему усмотрению.

Чтобы воспользоваться скриптом, потребуется указать расширение исходных файлов, расширение (контейнер) выходных файлов, выходной формат, а также путь до папки с файлами, которые хотите сконвертировать.

Не забудьте сделать скрипт исполняемым.

Скрипт из примера возьмет все файлы из папки ( ~/Desktop/folder/ ) с расширением .avi и сконвертирует их (используя двухпроходное кодирование) в формат mp4, расширение выходных файлов так же будет mp4. Выходные файлы будут помещены в ту же папку, что и исходные.

Ниже приведен аналогичный пример для конвертации аудио. Cкрипт конвертирует файлы с расширением .wav в .mp3.

2 Compilation

This is a bug in gcc. Do not report it to us. Instead, please report it to
the gcc developers. Note that we will not add workarounds for gcc bugs.

Also note that (some of) the gcc developers believe this is not a bug or
not a bug they should fix:
https://gcc.gnu.org/bugzilla/show_bug.cgi?id=11203.
Then again, some of them do not know the difference between an undecidable
problem and an NP-hard problem…

Distributions usually split libraries in several packages. The main package
contains the files necessary to run programs using the library. The
development package contains the files necessary to build programs using the
library. Sometimes, docs and/or data are in a separate package too.

To build FFmpeg, you need to install the development package. It is usually
called libfoo-dev or libfoo-devel. You can remove it after the
build is finished, but be sure to keep the main package.

Somewhere along with your libraries, there is a .pc file (or several)
in a pkgconfig directory. You need to set environment variables to
point to these files.

If you need to add directories to ’s search list
(typical use case: library installed separately), add it to
:

export PKG_CONFIG_PATH=/opt/x264/lib/pkgconfig:/opt/opus/lib/pkgconfig

If you need to replace ’s search list
(typical use case: cross-compiling), set it in
:

export PKG_CONFIG_LIBDIR=/home/me/cross/usr/lib/pkgconfig:/home/me/cross/usr/local/lib/pkgconfig

If you need to know the library’s internal dependencies (typical use: static
linking), add the option to :

./configure --pkg-config-flags=--static

The best way is to install in your cross-compilation
environment. It will automatically use the cross-compilation libraries.

You can also use from the host environment by
specifying explicitly to .
In that case, you must point to the correct directories
using the , as explained in the previous entry.

As an intermediate solution, you can place in your cross-compilation
environment a script that calls the host with
set. That script can look like that:

#!/bin/sh
PKG_CONFIG_LIBDIR=/path/to/cross/lib/pkgconfig
export PKG_CONFIG_LIBDIR
exec /usr/bin/pkg-config "$@"

ffmpeg сканер

Security Task Manager показывает все запущенные сервисы Windows, включая внедренные скрытые приложения (например, мониторинг клавиатуры или браузера, авто вход). Уникальный рейтинг надежности указывает на вероятность того, что процесс потенциально может быть вредоносной программой-шпионом, кейлоггером или трояном.

Бесплатный aнтивирус находит и удаляет неактивные программы-шпионы, рекламу, трояны, кейлоггеры, вредоносные и следящие программы с вашего жесткого диска. Идеальное дополнение к Security Task Manager.

Reimage бесплатное сканирование, очистка, восстановление и оптимизация вашей системы.

Другие процессы

ytdownloader.exe amdxata.sys netsession_win_ce5ba24.dll ffmpeg.exe fpcsevtsvc.exe powerbiosserver.exe snapman.sys tablacusapp.exe tfwah.dll expresscache.exe slimservicefactory.exe

Способ 6: Проверка целостности системных файлов

Вероятность повреждения определенных системных файлов, что вызовет неполадки при использовании ffmpeg.dll, крайне мала, однако она все-таки присутствует. Избавиться от этой проблемы можно очень просто, поскольку пользователь не выполняет практически никаких действий. От него требуется только запустить процедуру сканирования и исправления через утилиту SFC, а все остальное будет осуществлено автоматически. Однако если стандартный инструмент SFC не справился со своей задачей и вывел на экран ошибку, дополнительно следует запустить уже исправление уже его через DISM, и потом снова вернуться к SFC. Обо всем этом читайте в другом нашем материале, перейти к которому можно, кликнув по указанной ниже ссылке.

Подробнее: Использование и восстановление проверки целостности системных файлов в Windows

Streaming a simple RTP audio stream from FFmpeg

FFmpeg can stream a single stream using the ​RTP protocol. In order to avoid buffering problems on the other hand, the streaming should be done through the -re option, which means that the stream will be streamed in real-time (i.e. it slows it down to simulate a live streaming ​source.

For example the following command will generate a signal, and will stream it to the port 1234 on localhost:

ffmpeg -re -f lavfi -i aevalsrc="sin(400*2*PI*t)" -ar 8000 -f mulaw -f rtp rtp://127.0.0.1:1234

To play the stream with ffplay (which has some caveats, see above), run the command:

ffplay rtp://127.0.0.1:1234

Note that rtp by default uses UDP, which, for large streams, can cause packet loss. See the «point to point» section in this document for hints if this ever happens to you.

Best practices for resolving ffmpeg issues

A clean and tidy computer is the key requirement for avoiding problems with ffmpeg. This means running a scan for malware, cleaning your hard drive using 1cleanmgr and 2sfc /scannow, 3uninstalling programs that you no longer need, checking for Autostart programs (using 4msconfig) and enabling Windows’ 5Automatic Update. Always remember to perform periodic backups, or at least to set restore points.

Should you experience an actual problem, try to recall the last thing you did, or the last thing you installed before the problem appeared for the first time. Use the 6resmon command to identify the processes that are causing your problem. Even for serious problems, rather than reinstalling Windows, you are better off repairing of your installation or, for Windows 8 and later versions, executing the 7DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth command. This allows you to repair the operating system without losing data.

To help you analyze the ffmpeg.exe process on your computer, the following programs have proven to be helpful: ASecurity Task Manager displays all running Windows tasks, including embedded hidden processes, such as keyboard and browser monitoring or Autostart entries. A unique security risk rating indicates the likelihood of the process being potential spyware, malware or a Trojan. BMalwarebytes Anti-Malware detects and removes sleeping spyware, adware, Trojans, keyloggers, malware and trackers from your hard drive.

Input piping

With input piping it is possible to write video frames directly from program memory without saving them to jpeg or png and then passing path to input of ffmpeg. This feature also allows for converting video on-the-fly while frames are being generated or received.

An object implementing the interface is used as the source of data. Currently, the interface has two implementations; for streams, and for raw video frames.

Working with raw video frames

Method for generating bitmap frames:

IEnumerable<IVideoFrame> CreateFrames(int count)
{
    for(int i = ; i < count; i++)
    {
        yield return GetNextFrame(); //method that generates of receives the next frame
    }
}

Then create a that utilises your video frame source

var videoFramesSource = new RawVideoPipeSource(CreateFrames(64))
{
    FrameRate = 30 //set source frame rate
};
await FFMpegArguments
    .FromPipeInput(videoFramesSource)
    .OutputToFile(outputPath, false, options => options
        .WithVideoCodec(VideoCodec.LibVpx))
    .ProcessAsynchronously();

If you want to use s as s, a wrapper class is provided.

Filter Metadata

Filters may write metadata entries that can be used for debugging their functionality, or extracting additional information from the input file. For a general description, see .

Metadata keys are defined by the respective filters, and there is no globally accessible list. Some of them are mentioned in the filter documentation itself.

Here are some important metadata keys, all starting with , where is the name of the filter itself.

Filter Key Description
Duration of the freeze period
End of the freeze period
Start of the freeze period
Duration of the silence period
End of the silence period
Start of the silence period

Version history / Release notes / Changelog

version 4.4:
— AudioToolbox output device
— MacCaption demuxer
— PGX decoder
— chromanr video filter
— VDPAU accelerated HEVC 10/12bit decoding
— ADPCM IMA Ubisoft APM encoder
— Rayman 2 APM muxer
— AV1 encoding support SVT-AV1
— Cineform HD encoder
— ADPCM Argonaut Games encoder
— Argonaut Games ASF muxer
— AV1 Low overhead bitstream format demuxer
— RPZA video encoder
— ADPCM IMA MOFLEX decoder
— MobiClip FastAudio decoder
— MobiClip video decoder
— MOFLEX demuxer
— MODS demuxer
— PhotoCD decoder
— MCA demuxer
— AV1 decoder (Hardware acceleration used only)
— SVS demuxer
— Argonaut Games BRP demuxer
— DAT demuxer
— aax demuxer
— IPU decoder, parser and demuxer
— Intel QSV-accelerated AV1 decoding
— Argonaut Games Video decoder
— libwavpack encoder removed
— ACE demuxer
— AVS3 demuxer
— AVS3 video decoder via libuavs3d
— Cintel RAW decoder
— VDPAU accelerated VP9 10/12bit decoding
— afreqshift and aphaseshift filters
— High Voltage Software ADPCM encoder
— LEGO Racers ALP (.tun & .pcm) muxer
— AV1 VAAPI decoder
— adenorm filter
— ADPCM IMA AMV encoder
— AMV muxer
— NVDEC AV1 hwaccel
— DXVA2/D3D11VA hardware accelerated AV1 decoding
— speechnorm filter
— SpeedHQ encoder
— asupercut filter
— asubcut filter
— Microsoft Paint (MSP) version 2 decoder
— Microsoft Paint (MSP) demuxer
— AV1 monochrome encoding support via libaom >= 2.0.1
— asuperpass and asuperstop filter
— shufflepixels filter
— tmidequalizer filter
— estdif filter
— epx filter
— Dolby E parser
— shear filter
— kirsch filter
— colortemperature filter
— colorcontrast filter
— PFM encoder
— colorcorrect filter
— binka demuxer
— XBM parser
— xbm_pipe demuxer
— colorize filter
— CRI parser
— aexciter audio filter
— exposure video filter
— monochrome video filter
— setts bitstream filter
— vif video filter
— OpenEXR image encoder
— Simbiosis IMX decoder
— Simbiosis IMX demuxer
— Digital Pictures SGA demuxer and decoders
— TTML subtitle encoder and muxer
— identity video filter
— msad video filter
— gophers protocol
— RIST protocol via librist
View full changelog

История FFmpeg

В 2000 году программист с ником Gerard Lantau выложил для всеобщего использования исходники проекта FFmpeg. За годы концепция осталась прежней:

  • Деление на программы FFmpeg для кодирования видео и FFserver для организации потокового вещания.
  • Максимально быстрое кодирование звука и видео.

В то время 500 мегагерц в компьютере считались нормой, требовалась максимальная оптимизация, поэтому в FFmpeg своя реализация видеокодеков, оптимизированная для скорости. Это нужно и сейчас, особенно на серверах видеохостингов, где идёт постоянная борьба за снижение энергопотребления, чтобы процессоры не грелись.

FFmpeg прочно стоит на ногах — почти каждый день вносятся правки в исходный код. Добавляются новые компоненты. Например, плеер FFplay и утилита для получения информации FFprobe.

Compiling FFmpeg with external libraries

In order to build FFmpeg with support to external libraries, you need to make sure that the libraries and headers are placed in a location specified by the INCLUDE and LIB directories referenced by the VC compiler and linker. In case multiple libraries are used, you could use a common prefix to install all the libraries, so that you have to specify a single location.

Also, you may need to compile the libraries themselves with VC in order to make it possible to link them when building the FFmpeg DLLs.

The following subsections document how you can build some of the external libraries employed by FFmpeg using VC. Note that the setup step is the same for all the libraries (so it can be done just once, then you can build several libraries using the same MSYS terminal session).

libx264

The following example command will configure libx264:

CC=cl ./configure --enable-shared --prefix=<PREFIX>
make
make install-lib-shared

libopenh264

libopenh264 now provide meson build system, you can use meson to build with MSVC:

meson setup --buildtype release --prefix=<PREFIX> --cmake-prefix-path=<PREFIX> . <PATH_TO_OPENH264>
ninja
ninja install

Known Bugs/Feature Requests

Send a message to ​rogerdpack@gmail.com if you want to discuss these issues.

  • Do you have a feature request? Anything you want added? digital capture card support added? analog tv tuner support added? email me (see above). Want any of the below fixed? email me…
  • currently there is no ability to «push back» against upstream sources if ffmpeg is unable to encode fast enough, this might be nice to have in certain circumstances, instead of dropping it when the rtbuffer is full.
  • currently no ability to select «i420» from various yuv options meh
  • could use an option «trust video timestamps» today it just uses wall clock time…
  • cannot take more than 2 inputs per invocation. this can be arranged, please ask if it is a desired feature
  • no device enumeration API as of yet (for libav users). At least do the name!
  • my large list
  • libav «input» to a directshow filter…could use my recycled screen-capture-recorder filter, woot LOL.
  • 3D audio support’ish (non dshow but mentioning it here)
  • passthrough so it can use locally installed dshow codecs on windows
  • echo cancelling support (non dshow but mentioning it here)
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector